вівторок, 15 серпня 2017 р.

Альпіські канікули - Дахштайн (Dachstein)

Дахштайн (нім. Hoher Dachstein) — карстовий гірський масив, друга по висоті гора в Північних Вапнякових Альпах - 2995м, є високогірним плато, розташоване на території австрійських земель Верхня АвстріяШтирія і Зальцбург, через що його називають «Гора трьох земель» (Drei-Länder-Berg).
      Масив Дахштайн має розміри 20×30 км., близько десяти піків мають висоту вище 2500 м, найвищі знаходяться у південній і південно-західній частині плато. З півночі масив покритий льодовиками, що спускаються з нього, над якими видно гірські вершини, а з півдня гора практично вертикально обривається в долину.
 Мабуть уже рік в голові була ідея поїхати в Альпи та піднятись на Дахштайн. І от, цих вихідних ніби все получається. Прочитавши трошки інформації, зарезервували місце щоб піднятись на Дахштайн на неділю на 8 ранку, проте погода говорить що не варто їхати, бо хмарно, вітряно та холодно. Що робити? На всякий випадок, поки є місця, реєструємось ще й на понеділок, хоча ризиковано, бо це останній день що ми в Альпах, тобто понеділок обідом виїжаємо у Відень. Ну ніби все готово: дві реєстрації на Дахштайн, сумки спаковані - поїхали....
      В суботу, на обідній сон Артемчика, виїхали в дорогу. Дорога ніби мала бути 3.5 год, але невеличкі пробки у декількох місцях і того майже 5 год у дорозі. Спершу ніж попасти до нашої хатинки, трошки поблукали, але це було цікаво - одна хата на пагорбі, ніякої огорожі, гори, корови - ну все як малювала наша уява.
І от, поселившись, повечерявши, поїхали трошки ознайомитись з місцевістю.
      Ввечері наша господиня сказала нам дуже приємну новину: що вона може нам зробити картки, які дадуть можливість піднятись на деякі  гори безкоштовно, і в тому числі - Дахштайн, який коштує 37 євро - супер новина, чекаємо ранку.
     Але в неділю погода була геть не для такої гори як Дахштайн і ми вирішили зачекати, поїдемо в понеділок. А в неділю плани міняються і все придумується на ходу 😀. Ну от, поглянули книжку, де можна використати ці картки поїхали на гору Рітісберг, висота якої 1125 м - теж непогано. Підйомник відкривається з 9 год і ми тут як тут. Спробували використати картки - Ураааа- працюють = 11.5 євро×2=23 євро зекономили.
Піднявшись на гору, ми були там найперші: була досить хмарна погода і дуже холодно, на Артема надягали все що мали;
на горі досить гарний краєвид і є дитячий майданчик.

Артем трошки погрався і сказав що холодно, тому ми довго там не затримувались і пішли на спуск.
В підніжжі цієї гори є ще одна цікава річ RITTISBERG COASTER - це таке як човник, який спускається з гори по закрученій дорозі
 - радість для всіх- Артемчику пощастило і він з'їжав  два рази : з Володьою і зі мною.
     Ну от доходить 11 год і ми швиденько їдемо обідати  та спати. Під час Артемчика сну, придумали їхати потім на Пленеі - гора 1995м.
Погода стала кращою, потеплішало, поїхали.....
Хотіли знову використати наші картки, але виявилось, що ними можна скористатись раз на день 🤔😐, ну нічого, оплатили підйомник 18.5 і вперед. 10 хв гондолою
і ми на горі - КРАСИВООООО.
Дуже гарно, такі гори, стільки зелені, ну важко описати, листайте фото і все побачите самі.
Від підйомника є ще стежка вгору на саму верхівку гори. Артем сів на плечі до Володі і пішли.
 ....а тут ..... дух захоплює ще більше - така красива наша природа : гори, небо, простори.....

Спустившись вниз до підйомника, Артемчик побачив дитячий майданчик і ми ще десь пів години провели на горі на майданчику.
    Ну от, час спускатись та їхати на вечерю. Вечеря в нас була в ресторанчику, недалеко від нашої хати. Чудовий дитячий майданчик і час очікування приготовлення їжі пролетів блискавично.
    Ну і їдемо додому збирати речі та лягати спати. А завтра нас чекає зустріч з другою по висоті горою верхніх Альп - Дахштайном.

Понеділок, 6.30 наш Артемчик - будильник прокинувся і нас розбудив. У вікні було видно блакитне безхмарне небо та сонце - ураааа, прогноз погоди не підвів, це справді чудова погода для такої гори.
Швиденько поснідали, зробили обід для Артемчика в термос і в машину - на зустріч пригодам. Ми приїхали на 8.30 , пройшли безкоштовно з нашими картками,черги великої не було, так як це ранок і ми зразу піднялись гондолою на гору. ......

ДАХШТАЙН

Це краса, це прекрасно, це захоплююче, це перехоплює дух , жодного дерева та травички - тільки могутні скелі та льодовик, сонце, безвітряна погода, мало людей і ми тут.
Підвіснмй міст та льодову печеру потрібно оплачувати окремо, вона не входить у ту картку.
Проходимо на підвісний міст над прірвою, для більшого ефекту під ногами решітка, але зовсім не було від того старшно.

Зразу за мостом є сходинки в нікуди,  невеличка черга 6 люлей і ми тут -це  для фотографій і трошки відчути себе над прірвою.
Рушаємо далі - льодова печера: декілька льодових скульптур з підсвіткою - ніби непогано, але на льодовий палац на мою думку замало.

Ну і ще залишається пів години до спуску, то ж вирішили піти і погратись зі снігом. Це виявилось найцікавішим для нашого Артемчика. Спершу він кидав брили снігу в провалля, потім в струмочок, а потім просто порпався в снігу. І йому було дуже дивно - чому це літом тут є сніг, і на пояснення що тут дуже високо і є льодовик і сніг не тане - було всерівно запитання: А чому?😀.
     Прийшов час спускатися.
Доречі, йшовши до гондоли, я побачила чергу людей на цілий міст, яка чекала щоб сфотографуватись: люди нові під'їжають і майже ніхто так зразу не спускається, от і виникає там багато людей - це була 10 ранку, можу уявити що робиться в 2 чи 3 годині. Ну і при виїзді ми теж звернули уваги, що місце для паркування хіба за 2 км до підйомника. Як добре що в нас є така рання пташка як Артемчик - ми скрізь найперші 😁
     Альпійські канікули получились насичені, цікаві та незабутні. Пообідавши в ресторані з чудовим краєвидом,
 повертаємось до Відня, та думаю ми сюди ще повернемось.